20 Ağustos 2010 Cuma

C&A’dan IK Atağı


Yılsonuna kadar üç yeni mağaza açmayı planlayan C&A, Avrupa’daki en büyük rakibi H&M gelmeden önce elini güçlendirmeye çalışıyor. Şirketin İK planlarında 50 yeni eleman var

Avrupa’nın ünlü hazır giyim zinciri C&A, en büyük rakibi H&M’in yılan hikayesine dönen Türkiye’ye geliş tarihi tartışıladururken üç buçuk yıl önce pazara hızlı bir giriş yapmıştı. O tarihten bu yana 18 mağaza ve 450 kişilik bir ekibe sahip olan şirket hızını kesmeden yatırımlarına devam ediyor. Buna H&M’in kasım ayında Forum İstanbul’da mağaza açacağı yönünde bilgiler de eklenince şirketin neden bu kadar acele ettiği ortaya çıkıyor. Pazara girdiğinden bu yana yerel rakibi LC Waikiki’yle yarışan C&A’i, önümüzdeki yıl çok daha zor bir sezon bekliyor.

Yılsonuna kadar üç yeni mağaza açacaklarını ve 50 yeni istihdam yaratacaklarını belirten C&A Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Berna Kural Okandan, mağazalardaki yaş ortalamasının 25 olduğunu ve iyi eğitimli gençlerle çalıştıklarını anlatıyor. Üç buçuk yıl önce marka Türkiye’ye ilk geldiğinde C&A yöneticilerinin çok farklı bir müşteri profiliyle karşılaştıklarını ve eleman eğitimlerinde özel programlar oluşturulduğunu anlatan Okandan, her yeni elemanın iki aylık oryantasyon programına alındığını ifade ediyor.

“Kasadaki zili kimse çalmıyor”
Türkiye’ye uyarlanan bazı eğitimlerde Türk müşteri profilinin beklentileri dikkate alınmış. “Avrupa’da müşteri denediği pantolonun bir büyük bedenini, bol paçalısını satış danışmanından istemez. Böyle bir hizmet yoktur. Ama burada müşteri birebir yardım istiyor” diyen Okandan, kasadaki zil uygulamasına da vurgu yapıyor: “Bütün mağazalarımızda kasalarda ziller bulunur. Tıpkı otellerdeki gibi müşteri gelince o zile basar ve kasa elemanı gelir. Sıra uzamasına rağmen sadece bir kasada eleman varsa, yine zile basılır ve ikinci kasa elemanı gelir. Ama Türkiye’de kimse bu zili kullanmıyor. Sıkışan kasa elemanı arkadaşını çağırmak için kendisi basıyor. Öte yandan Türk müşterilerin sıra beklemek konusunda Avrupa’dakilerden daha sabırsız olması ise bu örnekte dikkat çekici bir tezat.”

Yüzde 25 ciro artışı
160 yıllık bir geçmişe sahip olan C&A, Türkiye’de krizden dolayı iyi bir yıl geçirmiş. 2010’da cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artıran şirket, bir yandan da markayı tanıtmakla uğraşıyor. Berna Kural Okandan, çalışanların eğitim için Avrupa’ya gönderildiklerini vurguluyor. Türkiye’de büyümeye odaklanan şirket, bunu yaparken çalışan mutluluğu ve motivasyona da önem veriyor. Her çalışanın haftalık tatil yaptığını ve çalışanlara yeteneklerine göre eğitimler verdiklerini anlatıyor Okandan. “Burada yalın bir yönetim tarzı var, hiyerarşi yok. Potansiyeli olan bir satış temsilcisi bizim için yönetici adayı. Bunu bilerek çalışıyor. Nasıl giyindiği, müşteriye hitap biçimi çok önemli” sözleriyle anlatıyor uygulamalarını.

Türkiye’ye giriş aşamasında perakende sektöründen çok yetenekli ve tecrübeli isimleri transfer ettiklerini belirten Berna Kural Okandan, başka markaların bölge müdürlerinin C&A’ya mağaza müdürü olarak geldiğini çünkü metrekarelerin çok büyük olduğunu vurguluyor.

C&A’da lise ve üniversite mezunu gençler çalışıyor. Üç buçuk yıl önce satış temsilcisi olarak şirkette işe başlayanlar arasında müdür ve müdür yardımcısı olanlar var.

Çalışanlardan “esneklik” istediklerini vurgulayan Okandan, perakende sektöründeki genel görünümün aksine tatil ve prim hakları eksiksiz verdiklerini anlatıyor.

C&A’de işe başlayan her satış temsilcisi iki ay, her müdür de üç aylık oryantasyon döneminden geçiriliyor.

Yasemin SALİH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder